32. Als je door Landen rijdt, kan je er niet omheen. We zijn een stad van dorpen en velden. De landbouw is belangrijk in onze stad. Dag van de Landbouw hoort een feest te zijn in Landen. We ondersteunen dit met de nodige middelen. CD&V wil ‘Dag van de Landbouw’ blijvend in de kijker zetten.  We willen helpen met het opnieuw organiseren en het ondersteunen met de nodige middelen.

33. Nette en propere straten en pleinen zorgen voor een aangename sfeer. In de eerste plaats moeten we sluikstorten zo veel mogelijk proberen te ontmoedigen en in de tweede plaats steeds zo snel mogelijk opruimen en bestraffen. We richten ook hondenweides in en voorzien voldoende vuilbakken voor hondenpoep.

34. Wij vinden het zeer belangrijk dat onze straten en stoepen er netjes bijliggen. Sluikstorten hoort niet thuis in onze stad en dorpen.

35. Als stad horen we het goede voorbeeld te geven. We investeren daarom in duurzame energie en verduurzamen ons patrimonium. Ook zorgen we ervoor dat er prioritair werk wordt gemaakt van een asbestveilig Landen. Dit doen we door de inzameling van asbesthoudende materialen te stimuleren en een duidelijk stappenplan op te stellen om onze gebouwen asbestveilig en vrij te maken.

36. Waterzuivering-zuivere beken. De Zeyp hoort een propere rivier te zijn en het zou fijn zijn mochten er weer vissen zwemmen in ons Landense. Ook in een speellandschap kan je niet dulden dat er rioolwater doorkomt.

37. Erosiebestrijding is een actieve strijd waarin we opvolgen of het erosiebestrijdingsplan aangepast moest worden in functie van nieuwe knelpunten en in  samenwerking met de landbouwers en met de provincie om wateroverlast tot een minimum te beperken.

38. De mens en zijn voedselvoorziening staat of valt met het bestaan van de bij. Omdat deze diertjes ontzettend belangrijk zijn, willen wij ernaar streven om van Landen een bij-vriendelijke gemeente te maken. Dit willen we doen door het sensibiliseren van de inwoners en tegelijkertijd zelf te investeren in kleine ingrepen.