6. We mogen best fier zijn op onze gemeente. Onze schoonheid is nog onvoldoende gekend en wij, Landenaars, die hier dagelijks wonen, werken en spelen, zien het niet altijd meer. Gelukkig kan alles beter. CD&V Landen wil dan ook inzetten op toerisme.  Wanneer activiteiten van lokale verenigingen of grotere evenementen zoals Historia Mundi op Landens grondgebied - in eender welke deelgemeente - kunnen plaats vinden, verdienen deze de nodige logistieke en financiële ondersteuning te krijgen. Het opstarten van het Landense Reuzenproject voor  800 jaar Landen tijdens de legislatuur 2006-2012 toont heel goed aan dat een goed project inwoners kan samenbrengen.

7. Inzetten op eigen streek. Wanneer de toeristische dienst verder wordt uitgebouwd, is het mogelijk om niet enkel éénmaal per jaar het feest aan de molen te organiseren, maar om periodiek streekmarkten te houden met proeverijen waarbij we onze eigen streekproducten de plaats geven die ze verdienen.

8. Jaarlijks hoort er ook een (digitaal) magazine te verschijnen waar het hoevetoerisme en de overnachtingsmogelijkheden van Landen centraal in staan.

9. Landen is een fietsstad maar we horen meer te investeren in een net van fiets- en wandelroutes met goed uitgebouwde strategische “ankerplaatsen”. Dit zijn rustpunten met een parking, infostand en picknicktafel, zoals o.a. Het Eikske. (Wandelroute tussen Molen en Kasteelhoeve).

10. Ons rijke Landense verleden willen we ook meer zichtbaar maken. Sinte Gitter kan niet anders dan uitgebouwd worden tot een toeristische aantrekkelijke plaats. Landen heeft een rijke geschiedenis en die komt hier tot uiting. In overleg met de Landense scholen willen we aan onze schoolgaande jeugd gidswandelingen aanbieden over de grote en kleine geschiedenis van Landen.

11. Graag willen we inzetten op lokale kunstenaars en creatievelingen om 'donkere' plekjes in Landen aan te pakken. Hun werken zouden de stad als het ware kunnen 'kleuren'.