1. Je zou niet naar Sint-Truiden of Tienen hoeven te rijden om te kunnen genieten van een gevarieerd cultuur- en sportaanbod voor jong en oud. Voor CD&V is ‘Domein ’t Park’ de geschikte plek om te ontspannen, te sporten of te fuiven. Veel woongelegenheden op de site zijn geen optie en voor de omgeving streven we ernaar de overlast tot een minimum beperken. Een polyvalente evenementenhal op Domein 't Park met voldoende parking is dan ook nodig voor zowel jongerenfuiven als andere activiteiten van het verenigingsleven. Dat de Academie Haspengouw weldra zijn intrek gaat nemen in het nieuwe gebouw op de site, is voor ons een positieve eerste stap.

2. De eigenheid van onze dorpen en het voorzien van geschikte infrastructuur kunnen we verder ondersteunen door een financiële tussenkomst in de renovatie van dorpszalen. Bijvoorbeeld door de renovatie van het Lindenhof in Overwinden, door de aankoop van de kerk in Walshoutem. Ook voor Attenhoven hopen we een oplossing te vinden.

3. De vrije tijd van elk van ons is kostbaar. Verenigingen kunnen maar blijven bestaan als ze kunnen steunen op gemotiveerde vrijwilligers. De administratieve last bij het huren van materiaal door verenigingen of burgers hoor je tot een minimum te herleiden. We pleiten er dan ook voor om geen waarborgen meer te vragen aan (jeugd)verengingen bij het uitlenen van materiaal. We geloven voluit in een stad die vertrouwen heeft in de Landenaars. Onze gemeente kan kleine veelgevraagde buurtinitiatieven ook ondersteunen door op te treden als uitleendienst. Door grote gezelschapspelen voor buurtfeesten en evenementen aan te kopen, geef je elke activiteit een extra dimensie.

4. Landenaars lezen graag. De bibliotheek is centraal gelegen in de nabijheid van het gemeentehuis en de markt, de scholen en de handelaars en ook nog makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Voor CD&V Landen is deze locatie perfect. Toch moeten we er over blijven waken dat ons aanbod voldoet aan de vraag.

5. Sport is een gezonde, ontspannende activiteit. We willen streven naar een gemeente die voldoende beweegt. We willen ervoor zorgen dat er voldoende ruimte en infrastructuur voorzien wordt voor alle sporten. Bovendien willen we ervoor ijveren dat ook de bestaande infrastructuur voldoende onderhouden wordt.