De afgelopen dagen vond u onze dames van Vrouw & Maatschappij op straat om mensen ervan bewust te maken dat er nog steeds geweld wordt gepleegd op vrouwen.

Laat seksisme je niet vloeren!

In de politiek, in de sportwereld, op de werkvloer, in de media, bij religies of ideologieën... Nog steeds worden vrouwen, hier of veraf, met seksisme geconfronteerd. Wij willen dat vrouwen zich altijd en overal veilig kunnen voelen. Als Landense CD&V vrouwen zijn we eind november op straat gekomen om witte lintjes en flyers over seksisme uit te delen aan vrouwen én mannen. De reacties waren positief. Jammer en veelzeggend dat wij dit nog altijd moeten aankaarten in 2017! Sensibiliseren blijft dus zeker nodig.

Mannen ook op de kar

Ook mannelijke politici vinden dit zeer belangrijk. Zo gaven zij een duidelijke boodschap door het opnemen van enkele filmpjes ter promotie van de witte lintjes actie. Onder hen was Wouter Beke, zoals u in onderstaand filmpje kan zien.

• Gelijke kansen
  • CD&V in Dialoog