Hecht u net zoals wij veel belang aan de gelijke behandeling van vrouwen en mannen? Dan bent u bij ons aan het juiste adres! Bij Vrouw & Maatschappij Landen proberen we geregeld de aandacht te trekken met dialoog en acties.

Acties

Zo zijn we elk jaar in het straatbeeld te vinden met onze witte lintjesactie. Tijdens deze actie willen we mensen ervan bewust maken dat er in de wereld anno 2018 nog steeds onderscheid tussen genders wordt gemaakt en dat dit anders moet. Daarnaast durven we geregeld in onze pen te kruipen om het Wij-blad en de website net dat beetje pittiger te maken.

#stemvrouw

Voor de verkiezingen van oktober 2018 zetten wij een extra actie op poten. Wij willen de Landense bevolking, vrouwen en mannen, oproepen om de vrouwen in de politiek te steunen. De Landense bevolking bestond in het jaar van de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 uit 7942 vrouwen en 7604 mannen. Toch zijn achttien van de 25 gemeenteraadsleden mannen en zetelen er slechts zeven vrouwen. Het merendeel van de vrouwen stemt dus op mannelijke kandidaten. Zijn onze vrouwelijke kandidaten minder competent? Wel, integendeel, onze sterke Landense vrouwen bewijzen elke dag hoe waardevol zij zijn. Daarom lanceren wij #stemvrouw, een actie om alle Landense vrouwen te steunen!